woensdag 2 maart 2011

Mr. President

Ik vond 'm in een andere context maar ik meen dat er ook verkopers zijn die het navolgende een plekje weten te geven...:

De juist verkozen President van een Zuid-Amerikaans land is omgekomen bij een tragisch ongeval en ontmoet St. Petrus.


"Welkom in het Hiernumaals", zegt deze. "Maar vóórdat u zich nestelt; er is een klein probleempje. We hebben zelden hoge officials die ons langs deze weg bereiken dus we weten nog niet goed wat te doen".

"Geen probleem, laat me d'r gewoon in" zegt de President.

"Sorry, ik wil wel maar ik heb orders van Hogerhand, we hebben besloten U één dag mee te laten lopen in zowel de Hemel als de Hel waarna Uzelf mag beslissen waar U de eeuwigheid wenst door te brengen".

"Niet nodig, de hemel, regel maar!"

"Sorry maar we hebben nu eenmaal regels".
--

En dat gezegd hebbende begeleidt St Petrus de President naar de lift. Omlaag en omlaag en omlaag gaat hij. Wanneer de lift uiteindelijk stilstaat en de deuren openen staat hij midden op een práchtig zonovergoten golfterrein met in de verte een club en daarvoor staan al zijn vrienden die hij eerder verloor en politici waar hij eerder mee werkte!

Er heerst een geweldige stemming en iedereen is stijlvol gekleed. Zijn vrienden rennen op hem af en begroeten hem hartelijk. Ze praten en lachen over vroeger en hoe ze rijk werden over de rug van anderen. Ze spelen een vriendschappelijk potje golf en dineren 's avonds waarbij men zich te buiten gaat aan Kreeft en Kaviaar.

Oók aanwezig is de Duivel. Een vrolijke vent die het duidelijk naar zijn zin heeft, dansend en moppen tappend. Ze hebben het zó naar hun zin dat de 24 uur omvliegt en het tijd wordt om te gaan voordat de President er erg in heeft.

Hij krijgt dikke knuffels en men zwaait hem uit als de lift vertrekt, omhoog en omhoog en omhoog, tot hij aankomt in de Hemel waar St. Petrus op hem wacht.

Dus opnieuw gaan 24 uur voorbij terwijl de President zich mengt met groepjes Vreedzame Zielen die zich bewegen van wolkje tot wolkje, spelend op hun harp en het ook erg naar hun zin hebben.
Wederom vliegt de tijd en St. Petrus meldt zich bij Mr. President.
--

"Welnu, je hebt een dag kunnen meelopen in zowel de Hemel als de Hel, je moet nu kiezen; waar wil je de eeuwigheid doorbrengen?"

De president denkt even na en antwoordt:"Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, ik bedoel, de Hemel is een heerlijke plaats... maar ik denk dat ik het meer naar m'n zin zal hebben in de Hel"

Dus St. Petrus begeleidt hem opnieuw naar de lift en omlaag en omlaag en omlaag gaat 'ie weer. Als de deuren zich openen is de aanblik echter afschuwelijk! Een dor en afschrikwekkend landschap, bedekt met vuil en smeulend afval. Hij ziet opnieuw al zijn vrienden maar nu gebukt en gekleed in lompen die het vuil oprapen en in grote zwarte zakken doen. Het is er héét, héét... en de stank, onverdraaglijk!

Zinderend heet en verschrikkelijk...

De Duivel komt op hem af en legt zijn arm op zijn schouder.

"Ik... ik snap het niet!" Stamelt de President. "Gisteren was hier de golfbaan en hadden we feest, aten we kreeft en kaviaar en iedereen was gelukkig. Nu staan we op een stinkende hete vuilnisbelt tussen de rook en al mijn vrienden zijn ongelukkig!"

De Duivel kijkt de President aan, glimlacht en zegt:

"Gisteren voerden we campagne, vandaag heeft u voor ons gekozen".



....vólgende klant...

Geen opmerkingen: