maandag 7 april 2008

Ikwilmeerverkopen

Michel Hoetmer's ikwilmeerverkopen.

Een nieuw weblog van één van de meest productieve schrijvers op praktijkgebied voor (her-)startende sales, via Rikkert's blog gevonden en absoluut een bezoek (en een plek tussen je favorieten) waard.

Ik heb Michel eerder een "tip-kanon" genoemd waar ik nu graag een nuance aan toevoeg;

Als je alle aangeboden tips en theorie in de praktijk zou brengen in dezelfde frequentie waarmee ze je worden aangeleverd wens ik je veel sterkte.

Met louter tips en theorie kom je er overigens niet. Ik verwijs graag naar Yuri's tip #1

Meer waarschijnlijk dat je er wèl komt wanneer je met tips ècht aan de slag gaat en ze een kans en plaats geeft - stuk voor stuk. Hoe?

Door je de materie eigen te maken, toe te passen en op grond van bevindingen te tunen óf er afscheid van te nemen. Dat vergt tijd en inspanning en evaluatie. Het effect van (reeksen van) handelingen valt ook pas te meten wanneer je dat kunt neerleggen bij specifieke en meetbare factoren (de contante waarde van een handeling is eenvoudiger te berekenen dan je wellicht zou denken).

Eén factor waarvan je het effect en de waarde kent is vaak te verkiezen boven de gemiddelde succesratio van een grote poel vol theorie en het daaruit volgende procesgerichte handelen.

Michel krijgt me altijd aan het denken. Doseren is het credo maar toepassen is de sleutel. leren is proberen.

Veel leesplezier!

Geen opmerkingen: