dinsdag 17 juli 2007

Summersales

Soms lees ik iets dat ik het liefst zelf geschreven had en blijkbaar ben ik niet de enige. Arno Diepeveen schreef onlangs zo'n stuk over hoe je met de juiste mindset die zogenaamde zomerdip gewoon negeert en sterker nog (mijn bijdrage nu) dat je juist in die periode waarin je concurrentie niet eens de moeite neemt om jouw prospects te benaderen nóg effectiever kunt zijn.

Gisteren even aan de telefoon gezeten met Edwin Witte. Wij hebben 10 jaar geleden voor hetzelfde bedrijf gewerkt en ik denk niet dat ik tot dusver iemand heb ontmoet met meer aangeboren -deugdelijk- salesbloed dan hij.


Edwin is na een zéér breed gestoelde carriëre in sales & salesmanagement op 1 juni 2007 onder het motto 'It takes one to know one' begonnen met Bureau 020 - Werving & Selectie van Salesmensen.


Op 1 juni, wat dacht 'ie, laat ik eens beginnen met een welverdiende vakantie?!

Integendeel.

Over de zomerdip: Het grootste deel van de salesmensen die ik de laatste weken spreek baalt niet eens van hun omzet gedurende deze maanden want hun target voor het 3e kwart staat gewoon op 1/3 en als ze dat niet halen is de schade zogenaamd gering. Huh...?!

Dus waarom begint Ed op 1 juni? Misschien wel omdat een deel van zijn -nog bij te spijkeren- doelgroep HEEFT BESLOTEN in deze 'nutteloze periode' alle tijd van de wereld te hebben. Maar hoe kan het dan dat opdrachtgevers capaciteitsgebrek hebben, of is het kwaliteitsgebrek!? Sinds Ed nog nooit iets leverde waar hij zelf niet achter stond weet u ook wat u krijgt als u besteld

Enfin, ik weet vrijwel zeker dat ik 'm zó terugkrijg van mijnheer Witte, straks in oktober èn juni volgend jaar dat de maanden van het derde kwartaal je door de concurrentie zowat geschonken lijken te worden.

Oh ja, over 'it takes on to know one'... niets is minder waar. Zeer de moeite waard om dit even te lezen, en dit dus ook



Geen opmerkingen: